Universal Music Sweden

Jerry Williams medverkar i Jills Veranda

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2015 13:24 CEST

Sonet / Polydor Sweden

Under våren och försommaren har den nya säsongen av prisbelönta tv-serien Jills Veranda spelats in i och omkring Nashville. Sedan tidigare är det klart att Jill i den nya säsongen gästas av Seinabo Sey och Veronica Maggio. Nu är det också officiellt att Sveriges rockkung Jerry Williams är en av gästerna.

Återigen får vi ta del av fascinerande livsöden, countrymusik och sjungande cikador på Jills veranda när artisten Jill Johnson tar oss med till countryns hemstad Nashville i USA.
Countrymusiken blir också en ingång till samhällsreflektion och en närmare titt på hur Nashville ser ut idag. I varje program får Jill besök av en känd svensk artist och tillsammans tolkar de countryns klassiska sånger och träffar musiklegender. Programmet blev prisat i tre kategorier på förra årets Kristallengala.

Jerry Williams är just nu aktuell med nya singeln "Far From Any Road", en duett med Anna Ternheim. Nya albumet Ghost Rider släpps 11 september och innehåller så väl nyskriven musik som unika tolkningar av låtar från bl.a. Stooges och Creedence Clearwater Revival.

Under hösten kommer Jerry hålla hov på Kajskjul 8 i Göteborg med nya showen "Man måste få lira", som har premiär 18 september.

Följ Jerry Williams på