ExpanderaMera

Jessica Löfström vinner SvD Affärsbragd

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 14:44 CEST

Jessica Löfström, VD ExpanderaMera, har av Svenska Dagbladets jury utsetts till vinnare av Årets Affärsbragd och tog igår emot utmärkelsen vid SM för Ung företagsamhet från Prins Daniel. Juryns motivering var:

"Trots hårt och långvarigt motstånd har årets vinnare vågat utmana en av Sveriges mest trögrörliga branscher, och förnyat den. Med envishet har hon byggt ett starkt och innovativt bolag som har framtiden för sig. Mottagaren av SvD Affärsbragd 2016 har helt enkelt gjort det omöjliga möjligt i byggsvängen".

Jessica Löfström är mycket stolt över bragdmedaljen - Magiskt! Att få SvDs utmärkelse Årets affärsbragd, vilket i min mening är Sveriges i särklass främsta entreprenörsutnämning, det är obeskrivbart.

Jessica Löfström vill passa på att tacka alla SvDs läsare som gjort utmärkelsen möjlig genom att rösta fram henne som en av årets finalister. - Jag är rörd av tacksamhet till alla som röstat fram mig och ExpanderaMera till final och därmed möjliggjorde detta, säger Jessica Löfström. - Jag vill även rikta ett tack till Svenska Dagbladet, Ung företagsamhet och Carnegie för ett fantastiskt arrangemang vid gårdagens prisutdelning. Det var mäktigt att få emot priset inför den fantastiska publik som UF-företagen utgjorde! Att få träffa statministern och Prins Daniel på samma dag var stort. Jag vill även passa på att tacka mina medarbetare på ExpanderaMera - utan er hade vi inte kunnat få ExpanderaMera till den nivå vi är på idag. Nu skall vi tillsammans fortsätta att förnya byggbranschen så att vi på riktigt kan säga att vi är goda samhällsbyggare.

Läs vinnarartikel hos Svenska Dagbladet http://www.svd.se/vinnaren-i-svd-affarsbragd-jag-ar-valdigt-rebellisk/om/svd-affarsbragd-2016

ExpanderaMera är ett av Sveriges största bemanningsföretag inom bygg-, anläggnings- och installationsbranschen. Vi erbjuder ökad flexibilitet genom att hitta kostnadseffektiva lösningar inom rekrytering och bemanning. Genom mångårig erfarenhet av byggbranschen har vi den kunskap och det nätverk som krävs för att snabbt och effektivt kunna erbjuda våra kunder kompetent personal på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. ExpanderaMera hyr ut och rekryterar personal inom yrken som: snickare, betongarbetare, byggnadsarbetare, elektriker, träarbetare, hantverkare, byggtjänstemän, byggnadsingenjörer och byggchefer.