Amarone Communications

Jessica's änglar på KGB Bar & Restaurant

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 09:43 CET

Galatea har anställt bryggaren Jessica Heidrich och har tagit fram en serie öl under namnet Angel's Share. Det kommer att bli öl i små serier, distribuerade i fat:"Storstadssnyggt, modernt men ändå busigt" är programförklaringen.

Vi på KGB har som en av en mindre skara krogar fått exklusiv möjlighet att erbjuda denna serie fatöl, och först ut är hennes ljusa lager: Hoppy

Hoppy är en lager med stor aromatisk humlearom och smak med amerikanska influenser. Bra bett i bitterhumlen och läcker aromhumlad med favoriterna Simcoe och Amarillo som ger fantastisk doft av passionsfrukt och blodgrape där Slottskällans bryggeri har stått för det praktiska i tillverkningen.

Med fyra SM-guld i bryggning vet sommelieren Jessica Heidrich hur man gör öl, och vi på KGB kan inte annat än fullständigt hålla med.

Hoppy har en härligt skön blanding av sötma och tydlig humlebeska tycker vi.

Jessica själv tycker så här:

"Äntligen!! Äntligen? hör jag er tänka. Vad då? Vad snackar hon om? Jo, Galateas VD, Torbjörn Sundwall, har haft mod, vett och tillräckligt mycket galenhet att anställa mig som bryggare för att designa nya öl åt er under namnet Angel’s share. Angel’s share är ett nytt varumärke under vilket jag får utvecklar nya intressanta brygder åt Galatea som, förhoppningsvis, tillfredställer både konsument, krog, Systembolaget och vår egen leklust.
Varför namnet Angel’s Share? Angel’s Share är ju det som försvinner ur casken när sprit lagras på ekfat. Angel’s Share har vi även valt att kalla de öl som vi tycker är för bra för att mata avloppsmonstret med. Nu är de första batcherna Angel’s Share färdiga och kommer att serveras på utvalda krogar nu i december. De balanserar båda, i mina ögon, perfekt mellan att vara intressant för oss ölnördarna men inte avskräckande för vanliga/riktiga människor. Storstadssnyggt, modernt men ändå busigt. Precis som jag ville ha det. Hoppas ni blir lika maltglada och humlehöga som vi

Hälsningar

Jessica Heidrich, Bryggare
Three Towns Independent Breweries"

KGB Bar & Restaurant är en ryskinspirerad krog på Malmskillnadsgatan 45 i Stockholm.

För mer info: http://www.kgb.nu / info@kgb.nu