Aggressive Development AB

Jessicas Mat börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 13:57 CET

First Publishing Group AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Jessicas Mat till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Välkommen in i en helt ny och spännande tidning! Det är samma redaktion som stod bakom FestMat, men vi bestämde oss för att bredda tidningen – både innehållsmässigt och till sidantal – och att döpa om den för en fräsch nystart! Jessicas Mat vill ge dig inspiration i köket, få dig att testa nya rätter och tipsar om nyheter när det gäller mat och bak. Vi vill få dig att förstå tjusningen med att laga mat och att baka, och vägleda dig till fantastiska middagar. Vi har försökt fylla 132 sidor med nyheter, 113 fantastiska recept, reportage, krönika och läsarrecept – och vi hoppas att vi lyckas få dig inspirerad!

"Vi är mycket glada att Jessicas Mat vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/jessicas-mat

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.