SwitchCore AB

Jim Apfel ny försäljningschef i SwitchCore

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 08:39 CEST

SwitchCore AB har utsett Jim Apfel till ny försäljningschef. Han kommer att ingå i SwitchCores ledningsgrupp.

Närmast kommer Jim Apfel från en befattning som försäljnings och marknadsföringschef i ElectriPHY Corporation. Han har mer än tio års erfarenhet av försäljning inom elektronik- och telekombranschen bland annat från ledande befattningar på de amerikanska bolagen Aspex Semiconductor, Element 14 och Conexant.

- Vårt främsta mål nu är att få ordentlig fart på försäljningen. Jims affärstänkande och expertis inom Ethernet i kombination med hans kompetens och erfarenhet av global försäljning förstärker oss ytterligare i vår kraftfulla satsning, säger Erwin Leichtle, SwitchCores VD och koncernchef.

Jim tillträder sin befattning på SwitchCores kontor i San Jose, CA, USA, i mitten av april 2006.

- Det känns oerhört spännande att få börja på SwitchCore och jag ser stora möjligheter med den växande marknaden för Gigabit Ethernetkretsar, säger Jim Apfel, blivande försäljningschef på SwitchCore.

Jim Apfel efterträder Mike Farnam som lämnade sin befattning som försäljningschef den 28 februari 2006.

För ytterligare information kontakta:
Erwin Leichtle, VD SwitchCore
E-post: Erwin.leichtle@switchcore.com

Maria Rydén-Persson, CFO SwitchCore
Telefon: + 46 73 429 25 65
E-post: maria.ryden-persson@switchcore.com

Allmänt om verksamheten
SwitchCore AB utvecklar, marknadsför och säljer integrerade kretsar för data-, röst- och videokommunikation baserade på Ethernetstandarden. Kärnan i SwitchCore är den egenutvecklade CXE-teknologin, som innebär att kapaciteten i nätverksprodukter väsentligt kan ökas. Med SwitchCores kretsar kan bolagets kunder utveckla nätverksprodukter som kostnadseffektivt hanterar och prioriterar data, video och rösttrafik för en stor mängd krävande tillämpningar. Oberoende marknadsanalytiker bedömer att SwitchCore är världens tredje största leverantör av växelkretsar på marknaden för Gigabit Ethernet. Kunder och samarbetspartners är tillverkare och leverantörer av nätverksutrustning, som t ex Intel, Allied Telesyn, Huawei/3Com, Alloptic, Corecess, Dasan, Radisys och World Wide Packets. SwitchCore-koncernen har idag 55 anställda och ett 35-tal konsulter. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Dessutom finns kontor i San Jose, USA, samt i Singapore och Shanghai i Asien och i Rotterdam, Nederländerna. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.