Kämpe Media

JIM HANFT SLÄPPER SINGELN ”RUN MY LOVE”!

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 14:08 CEST

Amerikanske folktrubaduren Jim Hanft har skrivit musik till ett flertal independentfilmer och hans låtar har spelats i MTV’s "Real World" och "So You Think You Can Dance". Den 20 oktober släpps hans nya album "Weddings or Funerals" på svenska independentbolaget Veranda Records. Första singeln från plattan heter "Run my Love".

"Weddings or Funerals" är inspelad i Decibel Studios i Stockholm och är producerad och mixad av Lasse Mårtén (Johnossi, Lykke Li, Timo Räisänen, Peter Bjorn and John, Shout Out Louds mfl). Medverkar på skivan gör bland andra Rikard Lidhamn och Magnus Olsson (Oh Laura mfl.), Anders Pettersson (Deportees och Melissa Horn), Surjo Benigh (Ulf Lundell) och den amerikanska sångerskan Samantha Yonack.

”Hela konserten är som att få en kram av din bäste vän och bara sekunder senare få en kyss av din älskade. Jag tycker synd om er som inte var där helt enkelt. Och när dessa, alltför korta, 40 minuter är över så vandrar jag ut i höstkvällen. Det regnar och blåser, men jag orkar inte bry mig. Varm i kropp och själ med ett fånigt leende på läpparna tänker jag: ”Fan vad bra”.
Jonathan Björklund, Meny (Recension från Live At Heart, Örebro)

Turné:
20.10 Oslo, Café Mono
21.10 Göteborg, Woody West
22.10 Örebro, Rock bar
23.10 Örebro, Clarion Hotell
30.10 Stockholm, Bara vi

Se Jim Haft i TV4 Nyhetsmorgon från den 18 augusti:

Hemsida: www.jimhanft.comwww.myspace.com/jimhanft
Blogg: www.wesingalong.com