Paroc

Jim Lindström byter tjänst på Paroc – blir ny business area manager

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 09:20 CET

Jim Lindström byter tjänst inom Paroc och blir business area manager på Paroc Teknisk Isolering från 1 januari 2010. En tjänst som innebär ett internationellt fokus på utveckling och marknadsföring av Parocs VVS-produkter. Jim Lindström har sedan 2008 varit chef för marknadssupport på Paroc Teknisk Isolering på den svenska marknaden.

– Det ska naturligtvis bli oerhört spännande att få chansen att arbeta internationellt och få fokusera på utveckling och marknadsföring av VVS-produkter, ett sortiment inom Paroc som intresserar mig mycket, säger Jim Lindström som börjar sin nya tjänst den 1 januari 2010.

Fredrik Jonsson, Marketing Director på Paroc Oy Technical Insulation ser många fördelar med att rekrytera internt.

– Jag ser Jim Lindström som ett mycket bra val till tjänsten som business area manager. Han har ett stort branschkunnande och ett engagemang som betyder mycket för Paroc. Med den bakgrund han har och den produktkunskap han besitter inom VVS vet vi att han kommer att göra ett bra arbete för Paroc på den internationella arenan.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Jonsson, marketing director, Technical Insulation, tfn 0500-46 93 91
Jim Lindström, chef marknadssupport, Teknisk Isolering, tfn 0500-46 93 93