Reuse IT Scandinavia AB

Jim Norlander har tillträtt tjänsten som VD för ReuseIT Scandinavia AB

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 09:09 CEST

Jim Norlander har tillträtt tjänsten som VD för ReuseIT Scandinavia AB i Växjö. Jim kommer närmast från InfoCare, där han varit VD för InfoCare CS AB samt ansvarig i norden för InfoCares affärsområde konsumentservice.

ReuseIT är en av marknadens ledande aktörer inom försäljning av begagnad IT-utrustning och tillhörande servicetjänster på främst den svenska marknaden. Jim säger själv att högst upp på prioriteringslistan står att driva på den expansion som nu pågår och se till att den görs under kontrollerade former och därefter vidareutveckla tjänsterna som ReuseIT tillhandahåller till kunderna i samband med ett IT-skifte.

- Vi är mycket glada över att vi lyckats knyta Jim starkare till oss. Han har sedan starten varit styrelseordförande i bolaget och kommer nu dessutom att överta rollen som VD säger huvudägarna Agne Nilsson och Micael Åhman. Vi har haft en kraftig expansion sedan starten förra året och bolaget står nu inför en hel del nya positiva utmaningar där Jims gedigna erfarenhet och kunnande kommer väl till pass.

- Jag ser en enorm utvecklingspotential inom området återanvändning av begagnad IT-utrustning nu när kraven på datortäthet ökar inom snart sagt alla områden. Utbildningsföretag, friskolor och kommuner är idag våra största kunder och här ökar behoven ständigt. Vår webbförsäljning till företag och privatmarknaden är en starkt växande säljkanal. Mängden aktörer i branschen minskar men de som återstår är betydligt mer professionella än vad som var fallet tidigare. Denna utveckling är mycket positiv för marknadens kunder och bidrar till att kvalitetssäkra hela affärsområdet begagnad IT-utrustning.

Jim Norlander har en gedigen erfarenhet från IT-branschen där han varit verksam under de senaste 15 åren. Jim har med sitt entreprenörskunnande startat upp och skapat en stark tillväxt i olika verksamheter tidigare bl a IT Workshop i Växjö som sedermera köptes av InfoCare. Vidare har Jim också startat upp en hel del nya verksamheter inom InfoCare där verksamheten i Moskva är den sista i raden.

För vidare information kontakta:

Jim Norlander
Telefon: 0470 - 70 35 15
jim.norlander@reuseit.se

Agne Nilsson
Telefon: 0470 - 70 35 10
agne.nilsson@reuseit.se

ReuseIT Scandinavia AB - ett av nordens ledande företag inom försäljning och hantering av ny och begagnad IT-utrustning!

Med en samlad branscherfarenhet på över 50 år och en beräknad omsättning på ca 50 msek är vi ett av nordens ledande företag inom försäljning och hantering av begagnad IT-utrustning. ReuseIT levererar flera tusen datorer varje månad och vårt produktsortiment innehåller enbart märkesutrustning av hög kvalitet. Vi ger dig som kund miljöriktiga och prisvärda leveranser, alltid med generös garanti, möjlighet till kundunika installationer och givetvis en professionell kundsupport.

ReuseIT Scandinavia AB
350 08 VÄXJÖ