JimDavis Labs/JDLabs AB

JIMDAVIS LABS UTVECKLAR ATEA-APP FÖR KOPPLING FRÅN SHAREPOINT TILL IPAD

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2012 16:41 CEST

Atea ville erbjuda sina kunder en applikation för att enkelt kunna koppla information från Sharepoint till iPad. JimDavis Labs fick i uppdrag att utveckla en iPad-applikation för att åskådliggöra information från Sharepoint på ett lättillgängligt och användarvänligt sätt.

Applikationen gör det möjligt för kunder att utnyttja befintliga Sharepoint-plattformer för att förenkla samarbete, samverkan och distribution av data i stora eller små grupper. I och med att applikationen använder befintlig data från Sharepoint är det en kostnadseffektiv lösning då kunderna redan gjort investeringen och kan nu komma åt informationen i sina iPads. Applikationen bygger på standardfunktioliteter från Sharepoint och därmed skapas en igenkänningsfaktor som gör det användarvänligt för administratörer som använder informationen från sina iPads.

Applikationen modifieras utifrån de krav och önskemål som varje kund har. Appen kopplas mot en standard Sharepoint-modul där man bygger upp sin dokumentstruktur.

Möjligheten finns att dels koppla befintliga och utvalda dokument till en mötesstruktur i Sharepoint eller skapa en ny struktur i funktionen “Mötessite” som följer med i applikationen. Har man dokumentlagringen i andra system så görs anpassningar så att även dessa dokument kan knytas till mötesstrukturen. Dokumenten behöver alltså inte kopieras eller lagras dubbelt som i många andra lösningar.

JimDavis Labs tar fram allt från helhetstänkande strategier till funktionella webblösningar med ny teknik och kreativ design. Vi utformar och utvecklar mobila applikationer för iPhone, iPad och Android. Utanför vår digitala kärnverksamhet designar vi och producerar även tryckt media.

Vi håller oss noga ajour med nya trender som vi vidareutvecklar och förbättrar utifrån varje projekts specifika utmaning som vi antar med kreativ påhittighet och entusiasm. Noggrann research sätter grunden för skräddarsydd kommunikation anpassad efter kundens krav och önskemål.

Sharing is caring – och vi älskar att dela med oss av vår erfarenhet och kompetens via utbildningar, föreläsningar och seminarier.