Escape Travel Sweden

JK Safaris blir Escape Safaris

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 10:45 CET

Sedan årsskiftet ingår Afrikaarrangören JK Safaris i Escape Travel Sweden AB. Samtidigt ändrades namnet till Escape Safaris som blir ett varumärke inom Escape Travel. De bägge enheterna flyttade samman till nya lokaler på Alströmergatan 39 C på Kungsholmen i Stockholm i december.

Escape Safaris kommer att fortsätta precis som tidigare med att skräddarsy resor utifrån kundens behov till den afrikanska kontinenten. Ett nytt helspäckat program med intressanta safariupplevelser har lanserats i samband med namnbytet. Bland destinationerna finns Kenya, Tanzania, Sydafrika,
Uganda, Rwanda, Botswana och Namibia. Intresset för resor till Afrika ökar ständigt och antalet återgångsresenärer är stort.

Samtliga medarbetare är kvar i företaget.

”Vi har nu en fantastisk plattform att bygga vidare på och kan nu erbjuda ett betydligt bredare utbud till våra kunder och resebyråer”, säger Escape Travels VD Johan Rejhagen.

Läs också mer på www.escapetravel.se/safari

Om du vill veta mer detta och om Escape Travel generellt
kontakta Johan Rejhagen, VD, på mobil 0734-301410 eller per e-post johan.rejhagen@escapetravel.se

Escape Travel erbjuder spännande kvalitetsresor till Karibien och andra exotiska öar, kryssningar i hela världen och inte minst flodkryssningar i Europa och övriga världen. Spännande safariupplevelser i Afrika är en annan produkt vi erbjuder. Dessutom skräddarsyr vi gruppresor! Berätta för oss om dina resedrömmar, så lovar vi att ge dig mer av världen! Escape Travel är etablerade i Norge sedan flera år och samma solida ägare, Per G. Braathen som även äger bl.a. Malmö Aviation och Ticket, startade verksamhet i Sverige under slutet av 2008.

Escape Travel ingår i Braganzakoncernen vars huvudägare är Per G. Braathen, en mycket känd och erfaren profil inom resebranschen. Per var tidigare hög chef Always, Saga Solreiser och Tjäreborg. Styrelseordförande är Gunnar Grosvold som tidigare varit VD för Ving i Norge. I Sverige leds företaget av Johan Rejhagen. Escape Travel har ett systerföretag i Norge, Escape Travel A/S. Exempel på andra företag som ingår i Braganza är Malmö Aviation och Ticket.
Styrelsens säte är i Stockholm.

Läs mer om de andra företagen som ingår i Braganza
Läs mer om Braganza