Jeeves Information Systems AB

JOAB väljer Jeeves

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 09:14 CEST

(JEEV) Jeeves Information Systems kan idag informera att JOAB tecknar avtal om Jeeves Enterprise med Jeeves partner InfoCube. Ordervärdet motsvarar 2,3 miljoner kronor. ”Vi ser Jeeves Enterprise som det bästa affärssystemet för vår verksamhet”, motiverar Peter Olsson, verkställande direktör på JOAB.

JOAB är det senaste svenska företaget som har valt att implementera Jeeves Enterprise, där 105 användare kommer att nyttja systemet.

JOAB, med säte i Göteborg, är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar. De utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers och lastväxlare. De har mer än 40 års erfarenhet inom branschen och all utveckling och tillverkning bedrivs helt i egen regi. Det tidigare systemet blev efterhand otillräckligt för JOABs framtida affärsstrategi. Efter en noggrann genomgång av marknadens alternativ valde JOAB Jeeves Enterprise. ”Vi valde Jeeves Enterprise eftersom det ger stöd för samtliga våra affärsprocesser inom ramen för ett och samma system; allt från konstruktion, produktion, försäljning till service. Dessutom ger systemet oss möjlighet att se vilka av våra kunder och projekt som i verkligheten är lönsamma. Jeeves Enterprise kommer att ge oss de konkurrensfördelar som vi förväntar oss av ett modernt affärssystem”, säger Peter Olsson, verkställande direktör på JOAB.

Avtalet omfattar ett Jeeves Enterprise med moduler för bland annat marknad, försäljning, produktion, inköp, lagerhantering, ekonomi, service och diverse elektroniska tjänster såsom e-handel och fakturahantering över Internet. Det totala ordervärdet motsvarar 2,3 miljoner kronor och det är Jeeves Information Systems partner InfoCube som kommer att genomföra implementationen. ”Vi lärde känna JOAB för 5 år sedan och har allt sedan dess haft en kontinuerlig dialog, så vi känner bolaget och medarbetarna på JOAB väl och de känner oss. Med vårt koncept för att styra enstyckstillverkning som plattform ser vi fram emot att ha ett bra samarbete”, säger Jonas Hammarberg, Marknads- och Försäljningschef på InfoCube.

”Vi strävar efter att utveckla Jeeves Enterprise till marknadens bästa affärssystem för svenska medelstora företag genom att erbjuda flexibilitet, låg ägande kostnad och en komplett lösning . Därför är det glädjande att ett marknadsledande företag som JOAB har valt Jeeves Enterprise för sina affärskritiska processer. Det är ett kvitto på att vi har rätt strategi”, säger Lars Dahlberg, Marketing & Sales Director för Jeeves Information Systems.

För mer information, vänligen kontakta,

Lars Dahlberg
Sales and Marketing Director, Jeeves Information Systems
E-post: lars.dahlberg@jeeves.se

Peter Olsson
Verkställande Direktör, JOAB AB
E-mail: peter.olsson@joab.se

Jonas Hammarberg
Marknads- och försäljningschef, InfoCube AB
E-mail: jonas.hammarberg@infocube.se

Fakta om Jeeves
Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 60 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukter är Jeeves Enterprise och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 000 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista.

Mer information finns på: www.jeeves.se

Fakta om JOAB AB

För mer information om JOAB AB, vänligen besök: www.joab.se

Fakta om InfoCube
InfoCube är en av Jeeves större partners och har arbetat med Jeeves Enterprise sedan den första versionen 1995. InfoCube erbjuder produkter och tjänster för verksamhetsstöd, verksamhetsstyrning och verksamhetsutveckling och har kunder i 10 länder. Bland InfoCubes kunder finner du bl.a. Lindex, Twilfit, KappAhl, Vitrolife, Carmel Pharma, Tingstad Papper, Saab Rosemount, Lindab Climate, Euromation, Libro-gruppen, Hamworthy KSE, ABB Kabeldon, TTS Ships Equipment, John Fredrik, Piwa Food, Ridderheims Delikatesser och NetOnNet.

Mer information finns på www.infocube.se