Rights Com Sponsorsäljarna AB

Joakim Francke blir VD för Sponsorsäljarna

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2016 13:04 CET

Bolaget Sponsorsäljarna har sedan starten 2014 snabbt blivit en ledande aktör inom mäklande av kommersiella partnerskap mellan några av Sveriges större evenemang och sponsormarknaden.

• -Sponsorsäljarna har sedan starten jobbat efter insikten att ju mer digital kommunikationen blir, desto mer ökar värdet på det personliga mötet. Att engagera sig i målgruppens intressen är ett krav för att kunna föra en meningsfull dialog med sina kunder idag. Partnerskap med starka evenemang stärker kommunikationen i alla led; köpta, ägda och förtjänade säger Joakim Francke.

Joakim Francke har tidigare jobbat som försäljningsdirektör för Kvällspressen Impact, försäljningschef på SF Media och kommer senast från en tjänst som försäljningschef på Aller Media.

• -Vi startade Sponsorsäljarna för att vi såg ett behov av en bred säljpartner som kunde hjälpa köpare och säljare av partnerskap att prata samma språk. Vår strategi är fortsatt att erbjuda ett brett urval av evenemang inom flera olika segment och att genom en strukturerad process anpassa partnerskapen för att de ska uppfylla bägge parters målsättningar säger Styrelseordförande Tomas Stålmarck.

Om Sponsorsäljarna:

Sponsorsäljarna startades 2014 och är en mäklare av kommersiella partnerskap/sponsorskap inom segmenten Musik, Sport, Tech, Mode och Mat.