Archus Arkitekter

Joanna Berg och Christian Dahlman till Archus styrelse

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2019 03:28 CEST

Joanna Berg från Atrium Ljungberg och Christian Dahlman från Malmö Cityfastigheter valdes till nya styrelseledamöter vid Archus AB:s årsstämma den 8 april, 2019.

Joanna Berg är född 1980 och är civilingenjör med inriktning väg- och vatten från KTH. Hon är idag affärsutvecklingschef Bostad på Atrium Ljungberg med övergripande ansvar för bostadsaffären. Joanna Berg har tidigare haft flera roller inom Riksbyggen, senast som marknadsområdeschef Söderort med ansvar för Riksbyggens nyproduktion av bostäder i Söderort.

Christian Dahlman är född 1967 och är idag VD på Malmö Cityfastigheter som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter med direkt närhet till spårbunden kollektivtrafik i Malmö. Christian Dahlman har tidigare varit affärsområdeschef på Ikano Fastigheter och dessförinnan arbetat som regionchef på PEAB Bostad.

- Styrelsen får en god förstärkning med två nya ledamöter vilka tillför Archus en omfattande erfarenhet beträffande fastighetsfrågor och nya idéer för framtiden. Något som passar det innovativa och framåtriktade Archus väl, säger Billy Bergåker, styrelseordförande.

Övriga styrelseledamöter omvaldes och är enligt nedan;

Billy Bergåker, styrelseordförande

Sven-Gunnar Dahlquist, ledamot

Johnnie Pettersson, ledamot

Erik Bruhn, ledamot

Michael Larsson, ledamot

För ytterligare information kontakta;

Billy Bergåker, styrelseordförande

070–280 97 00

billy.bergaker@telia.com

Archus med inriktningarna Arkitektur, Development och Partner lever med framtidens samhällsbygge redan idag. Vi är uppstickaren med muskler som fortfarande utmanar.

Archus är med när framtiden skapas, delar uppdragsgivarnas drömmar och lever med dem. Vi har hittills sett 5000 uppdrag förverkligas. De flesta uppdrag klarar vi bra själva, under ett och samma tak i Stockholm, Uppsala, Västerås och Borlänge. Inom Archus Arkitektur, Archus Development och Archus Partner finns 80 personer – alla är vi Archus, inuti och utanpå. www.archus.se.