NetJobs Group AB

Jobb365.se lanseras

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2007 09:04 CET

Idag lanseras den nya breda jobbsajten Jobb365.se. Målet är att bli en ledande aktör på den svenska marknaden för onlinerekrytering med fokus på kvalificerade jobb. Jobb365.se kommer att fungera som ett självständigt affärsområde med egen säljorganisation. - Många av våra kunder har efterfrågat en bred jobbsajt med mer fokus på kvalificerade tjänster. Genom Jobb365.se kan vi erbjuda våra kunder och jobbsökande ytterligare en ny produkt och kanal och på så sätt hjälpa dem att effektivisera rekryteringsprocessen, säger Niklas Eriksson, VD Svensk Internetrekrytering AB (publ). - Vi ska ha anställt minst 12 säljare på Jobb365.se innan sommaren och ser en stor möjlighet att utöka vår marknadsandel på den stadigt växande svenska marknaden för onlinerekrytering. Sedan årsskiftet har vi märkt en tydlig tendens att många företag vågar nyanställa, tack vare en stark konjunktur och alliansens jobbsatsning, säger Niklas Eriksson, VD Svensk Internetrekrytering AB (publ). För ytterligare information Niklas Eriksson, VD Svensk Internetrekrytering Tel: +46 (0)8-67 87 240, niklas.eriksson@svenskinternetrekrytering.se Svensk Internetrekrytering AB (publ) är ett snabbväxande företag inom onlinerekrytering. Genom företagets 25 jobbsajter i Sverige, Norge, Finland och Danmark hjälper man företag och organisationer att snabbt, träffsäkert och kostnadseffektivt nå ut till rätt kandidater i rekryteringsprocessen. Svensk Internetrekrytering är listat på Stockholmsbörsens First North och har 47 anställda.