Jobbavitt AB - Ungdomspool.se

Jobbavitt AB expanderar genom uppköp av teambuilding-företag.

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 14:20 CEST

Jobbavitt AB redovisar ett rörelseresultat på hela 246.704 kr för sitt andra verksamhetsår, 2012.
Verksamheten med över 500 ungdomar registrerade i Ungdomspool.se och 2 heltidsanställda projektledande konsulter går så bra att Jobbavitt AB nu köper upp Utflyktsbyrån och därmed har följande tre verksamheter:
1. Rikstäckande socialt företagande under webbplatsen UNGDOMSPOOL.SE som skapar extrajobb för arbetslös och studerande ungdom mellan 18 & 25 år för en första arbetslivserfarenhet och att knyta kontakter med kunder som kan vara potentiella arbetsgivare. Ungdomspool.se finns på facebook under www.facebook.com/Ungdomspool Ungdomspool.se har 588 ungdomar och 97 kunder anslutna. Dessa är spridda över hela Sverige. Än så länge har vi bara nöjda kunder och ungdomar. Såhär skriver en ungdom som nyss lämnat Ungdomspool.se för att gå över till den anställning hon fått. (Denna ungdoms sista lön var på över 7600kr + bonus på ca 200kr.)
"Från början hade jag inte några kontakter men med hjälp av Ungdomspool.se lärde jag mig att marknadsföra mig själv och ta kontakt med kunder. Jag gick runt på stan och satte upp reklam som inom snart visade resultat. Hos min första kund hjälpte jag till med trädgårdsarbete, och mitt namn spreds till andra omkring. Sedan har jobberbjudanden rullat in. Att utföra arbete åt någon är inte svårt. Så länge man är öppen för förslag, flexibel och är bra på att lyssna kommer man långt! Innan jag började jobba med dessa tjänster trodde jag att det skulle bli krångligt, men nu känns det verkligen att Ungdomspool.se är ett enkelt verktyg till att förbättra kontakten med kunderna."

2. Konsultverksamhet inom projektledning för produktutveckling, orderkonstruktion, pappers- och massaindustri samt övrig processindustri. Vi har 2 heltidsanställda projektledande konsulter.

3. Jobbavitt tar nu över Utflyktsbyråns rekreations- och team-building-verksamhet som erbjuder 5-kamp, paintball och samarbetsövningar för företagskickoff, svensexa, skolklassutflykter mm. Verksamheten kommer att öppna under 2014 i idylliska Sverkersholm och ha en hel del sjönära nyheter.

För att uppmärksamma uppköpet erbjuder Ungdomspool just nu en väldigt generös prova-på-rabatt till nya kunder. 15% rabatt vid första tillfället. Rabatten gäller fram till 1 augusti 2013. Rabatten innebär att du kan få gräsmattan klippt, växterna vattnade eller huset städat för under 85kr/timmen medan du själv ligger i hängmattan vid sommarstugan.

För att nyttja rabatten - registrera dig som kund på ungdomspool.se och ange rabattkoden: 2x51b8642d1d0c0

För mer information kontakta VD Henrik Lindgren på 0123-45679 eller henrik@jobbavitt.se

Är det möjligt att privatpersoner kan bidra till att få ut ungdomar på arbetsmarknaden, genom att städa mindre?

Ja, med ungdomspool.se gör man en god gärning om man låter en ungdom sköta hushållssysslor för en billig timpeng! Ungdomen, får bra lön, pensionsinbetalning, arbetslivserfarenhet, kundkontakt och tjänstgöringsintyg.

Och för kunden är jobbet ändå både prisvärt och försäkrat!