Jobzone

Jobzone samordnar verksamheten och VD Hans Uhrus slutar

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 13:20 CEST

Jobzone konsoliderar verksamheten och den svenske VD´n lämnar bolaget.

- Hans Uhrus har på 3,5 år etablerat och byggt upp hela svenska Jobzone på ett föredömligt vis, säger Tom Rune Graarud, styrelseordförande i Jobzone AB och Jobzone AS. Verksamheten består idag av en väl fungerande franchiseorganisation med en välutbyggd serviceorganisation hos franchisegivaren samt 20 franchisetagare. Hans har etablerat och befäst Jobzone som en viktig aktör på den svenska bemanningsmarknaden och byggt ett starkt varumärke. När vi nu genomför en konsolidering och samordning med den norska verksamheten kommer Hans att söka nya utmaningar.

- Vi är extremt nöjda med det resultat Hans har uppnått i etableringen av Jobzone och önskar honom lycka till framöver, fortsätter Tom Rune Graarud.

- Vi bygger vidare på den fina utvecklingen vi haft i Sverige och Norge och samordnar resurserna för att stå ännu starkare i den tuffa marknaden, säger Amund Alm, VD Jobzone AS, som inom kort tid även tillträder som VD i Jobzone AB. Vi uppfattar Sverige och Norge som en gemensam marknad och ser stora möjligheter här framöver.

- Det har varit mycket stimulerande och givande att etablera den svenska verksamheten, säger Hans Uhrus, avgående VD på Jobzone. Att få förmånen att lära känna så många drivna entreprenörer, kollegor och samarbetspartners har varit inspirerande och lärorikt.

Hans Uhrus, VD Jobzone AB, 0768 95 0101, hans.uhrus@jobzone.se
Tom Rune Graarud, styrelseordförande i Jobzone AB och Jobzone AS, +47 952 34 151 tomrune@jobzone.no
Amund Alm, VD Jobzone AS, +47 95 79 25 35, amund@jobzone.no

Jobzone är det lokala bemanningsföretaget som jobbar nära dig med personaluthyrning och rekrytering.
Alla våra 65 kontor drivs av engagerade egna företagare på den lokala marknaden.
Vi ska vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Totalt hade vi under 2008 en omsättning över 900 MSEK och en vinst över 26 MSEK.