Beriksson

Joe’s ekologiska te-kokter får tillökning

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2013 09:00 CEST

Joe har sedan tidigare arbetat inom restaurangbranschen och insåg då att det inte fanns ett gott, modernt och ekologiskt påste. Under sina resor har han skaffat sig kontakter i Sri Lanka och efter ett besök var idén ett faktum. Han ville använda sig av klassiska tesmaker men tillsätta en större portion fantasi till såväl smak som förpackning. Till hösten släpper Joe två nya rooibos (röda teer): ett julchai-te och ett te med kakao och vanilj. Julteet är laddat med kryddor som lakrits, svartpeppar, apelsinskal, kardemumma, kanel, ingefära, muskotnöt och mycket mer. Passande för en hösttrött hals eller för att bara sjunka ner med en god bok under hösten. I serien finns även smaker såsom The Earl of Grey och örtteer eller tisaner som det även kallas då de är helt teinfria. Dessa är exempelvis minted up fruit med smak av pepparmynta/grönmynta/hibiskus/jordgubb/blåbär. Téerna kostar ca 60 kronor i butik. Joe’s tea lanseras tillsammans med de övriga produkterna i vårt te-koncept hos NK i Göteborg den 2-3 augusti. För utförlig lista om andra butiker som säljer Joe’s tea, läs på: http://beriksson.net/vara-varumarken/joes-tea

Ladda ner bilder på: dropbox.com/sh/hm3kedofapwxoy4/1Em6qIs7F5 läs mer på beriksson.net/vara-varumarken/joes-tea Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.