Beriksson

Joe & Sephs uppfriskande popcornnyhet har över 100 år på nacken

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2014 08:00 CET

Mångfaldigt prisbelönade engelska popcornmakarna på Joe & Seph’s har som alltid fingret på pulsen när det gäller de senaste trenderna och lanserar lagom till att värmen återvänder till våra nordliga breddgrader en ny mixologi-inspirerad smak på sina karamelliserade popcorn – Gin & tonic. Gin & tonic är en av våra mest välkända drinkar, uppskattad för sin uppfriskande blandning av kryddighet, beska och syrlighet över hela världen. Däremot är det färre som känner till att drinken faktiskt skapades av den brittiska armén och från början serverades enbart i medicinskt syfte. Brittiska ostinidiska kompaniets soldater var de första som introducerades för Gin & tonic i början av 1800-talet eftersom de hade svårt att svälja den ytterst bittra malariamedicinen kinin som de tvingades ta för att klara livhanken i det tropiska klimatet. Officerarna upptäckte att om kininet blandades ut med gin, sodavatten, socker och lime så var det betydligt lättare för soldaterna att få i sig medicinen och snart spreds drinken över hela det brittiska imperiet men serverad med en betydligt mindre dos av det beska kininet.

Smaka av popcornen till en välhumlad amerikansk India Pale Ale eller ett friskt Riesling-vin, Och till en nyblandad iskall Gin & tonic förstås. G&T-popcornen passar även utmärkt till teet The Earl of grey från Joe’s Tea. Läs även mer om vårt Pop Tea Concept på vår hemsida.

I serien med karamelliserade popcorn från Joe & Seph’s finner du även Whisky/macchiato, äppel/kanel, chili/peppar och mycket mer. De väldesignade popcornpåsarna finns i 30 grams påse och kostar cirka 30-35 kronor, påsarna som väger 70-90 gram kostar cirka 49-60 kronor i välsorterade butiker, kaféer, barer och hotell.

Ladda ned bilder på: https://www.dropbox.com/sh/b4mia6bn94a69qe/iFvHgeWD9S läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på Joe & Seph’s Gourmet Popcorn Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.