Stolleprover AB

Joel Alme klar för RockTheLake - Växjös musikfest

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 15:53 CET

Musikfesten Rock The Lake som går av stapeln på det vackra Evedalsområdet i Växjö den 21-22 maj, har nu fått klart med ytterligare en artist. Det är Joel Alme som kommer att spela på fredagen den 21 maj.

Joel Alme är aktuell med sitt andra album "Waiting for the Bells" och en vår- och sommarturné. Plattan släpptes i mitten av januari och innehåller radiohiten "You will only get it once". Albumet har fått strålande recensioner och gick direkt upp som näst bästa nykomling, på en trettonde plats, på försäljningslistan.

Joel Alme debuterade med 2008 års kanske mest hyllade album, "A Master of Ceremonies", och intresset har ihärdigt hållit i sig. Under sommaren spelade han för andra året i rad på alla stora festivaler och turnén avslutades med en succéspelning på Way Out West. Konserten fick lysande recensioner och i både bloggar och tidningskrönikor blev Joel Alme festivalens stora snackis.
Pierre Hellqvist på tidningen Sonic skrev att "Det känns som att man är med om när Göteborg får en ny folkhjälte. Nästa gång man är här har han nog fått en spårvagn uppkallad efter sig.".

Joel Alme fick förra våren den stora äran att skriva en ny inmarschlåt till IFK Göteborg då "Heja Blåvitt" skulle bytas ut efter dryga 30 år. Numera står över 20 000 fans på fotbollsläktarna och sjunger med i Almes "Snart Skiner Poseidon".

Tidigare klara artister till RockTheLake är Markus Krunegård, Timo Räisänen, Erik Grönwall, Fibes, Oh Fibes! och Tribe Vibes. De artisterna kommer att spela under fredagen som har ett ungdomsinriktat program.  Alphaville, Sweet, MA Numminen, Nisse Hellberg, Fancy Dan och Lemonbirds som står för den mer nostalgiska lördagen. Lokala band kommer också att spela båda dagarna.

2 dagars biljettpass finns att köpa på Ticnet och kostar 450 kronor tom 31 mars, 550 kronor tom 30 april och därefter 650 kronor.

Peter Karlsson arrangemangsansvarig 070-545515

Pernilla Nätbring bokningsansvarig 070-5664762