Lernia

Jörgen Mattsson ny divisionschef på Lernia

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 13:27 CEST

Jörgen Mattsson tillträder den 1 oktober tjänsten som divisionschef för Bemanning Yrkesarbetare på Lernia. Han kommer närmast från positionen som VD på YIT Sverige AB.

Jörgen Mattsson går in i koncernledningen för Lernia som ny chef för division Bemanning Yrkesarbetare den 1 oktober. Jörgen är civilingenjör med inriktning industriell ekonomi i grunden och kommer närmast från tjänsten som VD för YIT Sverige AB.

– Det ska bli mycket spännande och utmanande att få vara med att fortsätta utveckla Lernia in i framtiden, säger Jörgen Mattsson, om sin nya roll på Lernia.

Jörgen Mattsson har en gedigen bakgrund med mångårig erfarenhet från ledande chefsbefattningar inom olika branscher där Lernias kunder finns. Han har i sina olika chefsroller drivit mycket utvecklingsarbete med fokus på lönsamhet och tillväxt.

– Jag och övriga i koncernledningen är väldigt glada att få välkomna Jörgen till Lernias koncernledning. Med sin bakgrund och erfarenhet från chefsroller inom olika branscher så kommer han att bidra till en stabil utveckling av division Bemanning Yrkesarbetare och Lernia i stort, säger Helena Skåntorp, vd och koncernchef för Lernia.

Anders Ruth som har verkat som tillförordnad divisionschef under tiden för rekrytering av en ordinarie divisionschef lämnar sitt interimsuppdrag på Lernia den 30 september som planerat.

– Anders Ruth har varit en stor tillgång för Lernia under den här perioden, och han har bidragit till att stärka och utveckla verksamheten inom division Bemanning Yrkesarbetare. Vi vill rikta ett stort varmt tack till Anders och önskar honom lycka till i framtiden.

Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.