HMCO AB

Joggingskor utan hokus-pokus från Xtep

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 08:30 CET

Det är viktigt att ha bra och bekväma joggingskor ute på träningsrundan, men som alltid är det den skönaste skon som passar just dina fötter, som gör träningen verkningsfull och komfortabel. Då DNs test vad gäller olika mätmetoder av dina fötter och råd vad gäller val av dina träningsskor gjord hos fem olika ledande leverantörer (publ 29 juli 2011) visade så olika och motsägelsefulla resultat, så är det kanske dags att återge makten vad gäller löparnas fötter till löparna själva?

För de som önskar prova något nytt, lanserar Xtep Scandinavia sin nya serie XT995, helt utan hokus-pokus och påhittade fördelar, där istället träningsskorna utvecklats utifrån det främsta kunnandet idag inom fötter, löpning och produktionsteknik, för att passa löpare med högt ställda krav på dämpning, grepp, komfort, hållbarhet och passform, istället för kryptiska beteckningar i marknadsföringssyfte.

XT995-serien är en vidareutveckling av Xteps tidigare joggingskor med beteckningen XT, för mer krävande användare, och är utvecklade av Xtep inc, med varumärket Xtep, världens snabbast växande sportmodemärke som är baserat i Hongkong.

XT995 är utvecklad för joggare med krav på gott stöd i steget och normal fotisättning, oavsett om löparen är framfots- eller hällöpare, med mediumdämpning och god komfort för långa löpturer.
Modellen finns i färgerna vitt-rött/vitt-blått/svart-guld.

Skon lanseras av Xteps Skandinaviska distributör HMCO Inter AB under vintern 2011-2012, vars idé är att erbjuda högkvalitativa livsstils- och sportskor med mycket god design till bra priser.

Kontakt & mer information kontakta Lars O. Holmgren, 070-652 2395, xtep@hmco.se, www.xtep.se