Aditro AB

Johan Berg är utsedd till ny VD på Aditro

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 12:05 CET

Parallellt med detta kommer nuvarande VD, Mats Winkler, lämna bolaget. Mats Winkler har varit VD på Aditro de senaste sex åren.

“Mats har gjort ett fantastiskt jobb med att utveckla de olika verksamheterna inom Aditro under några utmanande år. Vidare har Mats har varit avgörande vid omfokuseringen av Aditro och dess erbjudande mot marknaden, och har arbetat för att lyfta Aditros prestation tvärs bolaget. Aditro har under Mats ledarskap utvecklats till ett mycket välskött bolag”, säger Åke Plyhm, styrelseordförande på Aditro.

“När bolaget nu går in i en ny fas, med större focus på tillväxt, vet vi att Johans erfarenhet är av stort värde för Aditro”, avslutar Åke Plyhm.

För mer information, vänligen kontakta:

ÅkePlyhm, Ordförande
Tel: 070-565 86 31

Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar för personal- och ekonomiförvaltning. Företaget förbättrar sina kunders konkurrenskraft genom att tillhandahålla IT-lösningar och -tjänster, consulting och outsourcing. Aditro lägger stor vikt på sina värderingar: framåtblickande attityd, starkt engagemang och en mänsklig touch. Aditro har funnits i över 45 år och har 12 000 kunder inom både den privata och den offentliga sektorn. Företaget har fler än 1 500 anställda experter i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland samt en omsättning på 1,6 miljarder SEK (2010). www.aditro.se