Getinge AB

Johan Bygge föreslås till ny styrelseledamot i Getinge

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 09:04 CET

Valberedningen i Getinge AB har meddelat att man föreslår årsstämman den 19 april 2007 att välja Johan Bygge till ny ordinarie styrelseledamot sedan styrelsens vice ordförande Fredrik Arp avböjt omval.

Johan Bygge, född 1956, har över tjugo års erfarenhet av arbete inom svensk industri och senast innehaft positionen som vice verkställande direktör för Electrolux, med ansvar för Europa och Asien/Pacific. Johan Bygge innehar f n styrelseuppdrag i Första AP-fonden, Isaberg Rapid AB och Aktiemarknadsbolagens förening.

Vi är mycket glada över att ha lyckats knyta Johan Bygge, med sin breda och gedigna internationella och industriella erfarenhet, till Getinge, säger Carl Bennet.

Valberedningen har även föreslagit omval av styrelseledamöterna Carl Bennet (ordförande), Rolf Ekedahl, Carola Lemne, Johan Malmquist, Margareta Norell Bergendahl och Johan Stern.

Förslag i de frågor som i övrigt ankommer på valberedningen, kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman.

Getinges valberedning består av ordföranden Carl Bennet (Carl Bennet AB), Marianne Nilsson (Robur), Björn Franzon (Fjärde AP-fonden), Joachim Spetz (Handelsbanken), Cecilia Lager (SEB fonder) och Olle Törnblom som representant för de mindre aktieägarna.

Getinge den 16 februari 2007
Carl Bennet, styrelsens ordförande