Wagnsson Sports & Entertainment AB

Johan Hammar klar för Malmö FF

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2013 18:45 CEST

Juniorlandslagsmannen Johan Hammar har idag skrivit på ett 6 månaders kontrakt med Malmö FF. Han lämnar därmed Everton för att återvända till sin moderklubb. Avtalet börjar gälla den 1 juli och Johan Hammar kan bli spelklar när det svenska transferfönstret öppnar den 15 juli.

Johan Hammar har som ett led i förberedelserna inför Elite Round i Österrike med det svenska P-94 landslaget tränat med Malmö FF. Under detta träningsbesök fick Malmö FF så pass positiva inryck av den 197 cm långe mittbacken att man erbjöd honom ett kontrakt.

- Jag är jätenöjd med att komma till en av Sveriges största klubbar som dessutom ger unga spelare chansen, hälsar Johan Hammar. - Malmö FF är klubben som jag spelade i 6 år innan jag flyttade till England så jag känner till den väl. - Det skall bli kul att få representera A-laget och jag hopas på framgångar i såväl allsvenskan som Europa i år, avslutar han.

- För Johan har det varit väldigt viktigt att Rikard Norling har hållit honom så högt som han har gjort, säger Johan Hammars agent Martin Klette vid Wagnsson Sports & Entertainment. - Samtidigt är Rikard en av de tränare i Sverige som har bäst record på att ge unga spelare chansen och detta har talat tll Malmö FFs fördel. - Det har funnits en italiensk klubb som har velat värva Johan men han har bestämt sig för att satsa på Malmö FF. - Det skall bli spännande att följa hans framfart i allsvenskan.

Vid frågor är ni välkomna att kontakta Martin Klette på martin.klette@wagnsson.com eller 070-524 23 87.