Prognosia AB

Johan Nordström tillträder som Risk Control Manager på Prognosia

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 13:27 CET

Johan Nordström har en gedigen bakgrund som analytiker och förvaltare och kommer närmast från en tjänst som fondförvaltare på von Euler och Partners.

Prognosia har sedan starten för fyra år sedan blivit en betydande aktör på pensionsmarknaden och vi stärker nu kompetensen i företaget för att fortsätta växa i önskad takt. Tack vare våra nytänkande och smarta förvaltningstjänster har vi har mer än fördubblat omsättningen sista året och räknar med fortsatt kraftig expansion, säger VD Micael Wiklander.

I en tid som denna då det ställs högre krav på den enskildes engagemang över sin framtida pension samtidigt som finansmarknaderna är mycket osäkra har Prognosia med en enkel och tydlig modell hjälpt sina kunder. Genom att metodiskt följa sin förvaltningsmodell har Prognosia över tiden visat att en aktiv förvaltad portfölj kan göra stor skillnad på avkastning, risk och i slutändan kundernas framtida pension. Jag ser fram emot min roll hos Prognosia och ser med stor tillförsikt att Prognosias tjänster kommer att befrämja ett ökande antal kunder, säger Johan Nordström

I dagsläget har Prognosia 52 000 kunder och har genom nytänkande och effektiva förvaltningstjänster för premie- och avtalspension befäst sin roll som utmanaren på den trögrörliga sparmarknaden.

Prognosia är ett finansbolag som erbjuder en aktiv pensionsförvaltning för privatpersoner. Bolaget startade 2007, har huvudkontoret i Borås med underkontor i Sundsvall och erbjuder idag förvaltning av både premie- och avtalspension. Vårt fokus är att öka kundernas framtida lön som pensionär. Våra strategier, enkla tjänster och goda placeringsresultat har gjort att omsättningen det senaste året nästan tredubblats till 29 miljoner och bolaget expanderar kraftigt. Idag hjälper Prognosia över 52 000 svenskar med pensionsförvaltning.
Mer information på www.prognosia.se.