Folkpartiet

Johan Pehrson (fp) vald till framtidens ledare

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 11:28 CEST

Folkpartiets rättspolitiske talesman och ordförande i justitieutskottet Johan Pehrson har av Sveriges juniorhandelskammare utsetts till framtidens ledare 2006 i kategorin politik och samhällsengagemang.

Motiveringen lyder:

Johan Pehrson tilldelas utmärkelsen Framtidens Ledare 2006 för sina framstående insatser som ledare inom svensk politik. Han har verkat som riksdagsledamot sedan 1998 med ansvarsposter inom ett antal framstående utskott, nu som ordförande i det betydelsefulla justitieutskottet sedan fyra år tillbaka. Johan uppskattas för sin handlingskraft och förmåga att driva igenom ibland svåra beslut, vilket visar på hans stora potential som en framtidens ledare.

- Det känns jätte roligt och mycket hedrade att få ta emot detta pris. Inte minst med tanke på de personer som tidigare fått denna fina utmärkelse, säger Johan Pehrson.

Media är välkommen att delta på prisutdelningen.

Tid: Fredag 31 mars, kl. 16.30

Plats: Företagsekonomiska Institutet, Kammakargatan 10

________________________________________________________________

Sveriges Juniorhandelskammare är en del av Junior Chamber International, som är världens största organisation för utveckling av unga ledare. Junior Chamber International består av 200 000 medlemmar i 110 länder. I Sverige finns cirka 400 medlemmar. För mer information se www.jcs.se/framtidensledare