Effect Search i Sverige AB

Johan Rehn förstärker Effect Management Search ABs Stockholmskontor

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 08:28 CET

Från den 22 november 2010 är Johan Rehn en av nyckelpersonerna i teamet på chefrekryteringsföretaget Effect Management Search AB. Johan är etablerad i branschen sedan 1987 och har hjälpt företag och organisationer med hundratals strategiska chefstillsättningar. Närmast kommer han från Advice Executive Search och före det en lång karriär på Mercuri Urval. Han har en psykologexamen från Uppsala Universitet.

Det är med bred kompetens och ett stort nätverk Johan Rehn ansluter till övriga teamet i Stockholm, och företagets vd, Anders Rydbacken, ser det hela som början på något större:
– Jag är mycket glad över att Johan Rehn valt att gå till oss på Effect Management Search. Tillsammans med övriga medarbetare ser jag med stor tillförsikt fram emot att arbeta tillsammans med honom, säger han.

Effect Management Search AB hör till den skara svenska bolag inom executive search som har klarat den ekonomiska krisen bra och har kunnat bygga och spetsa till sig även i motvind, vilket också är ett kvitto på kundernas förtroende.

– Vi ser en starkt ökad efterfrågan av tillsättningar inom executive search och extra roligt är att vi just nu har pågående tillsättningar av styrelseuppdrag, vilket vi ser som ett gott betyg på våra kunders förtroende för oss, säger vd Anders Rydbacken, och meddelar att ytterligare förstärkningar till Stockholmskontoret är att vänta inom kort.

För mer information kontakta:
Anders Rydbacken, vd, Effect Management Search AB
Tel: +46 (0)727 40 38 60, E-post: anders.rydbacken@effectsearch.eu

Johan Rehn, senior rekryteringskonsult, Effect Management Search AB
Tel: +46 (0)708 96 03 71, E-post: johan.rehn@effectsearch.eu

Effect Management Search är ett av Sveriges ledande företag inom Excecutive Search och har 16 anställda med en beräknad omsättning på 25 MSEK. EMS etablerades år 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlstad. För mer info: www.effectsearch.eu.