Media720 AB

Johan Svensson ny seniorkonsult på Media Sjutjugo

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2013 10:32 CEST

Media Sjutjugo har anställt Johan Svensson som ny seniorkonsult. Johan har en bakgrund från medie- och IT-konsultbranschen och operativa roller som projektledare, VD och försäljningschef. Som konsult kommer Johan primärt att hjälpa kunder att utveckla digitala strategier och affärsmodeller och se till att de faktiskt genomförs.

Med erfarenhet från den traditionella medieaffären och affärsorienterade insikter inom sociala medier, mobilt och e-handel är Johan en mycket efterfrågad konsult bland såväl kommunikationsavdelningar som medieföretag.

- Jag vet att min erfarenhet av att utveckla och skapa nya digitala affärsmodeller och vidareutveckla befintliga gör skillnad. Inte bara för mediebolag utan även för företag utanför branschen som kan utveckla sina affärer ytterligare med hjälp av digitala kanaler och verktyg, säger Johan Svensson.

- Vi är mycket glada att ha Johan ombord. Inte bara för att han har en lång erfarenhet av och är erkänt duktig på digital affärsutveckling. Han är dessutom en person som hanterar både strategiskt och operativt arbete, något som Media Sjutjugos seniorkonsulter är kända för att kunna, säger Björn Lorentzi vd på Media Sjutjugo.

För mer ytterligare information kontakta:

Björn Lorentzi, 08-554 205 41, bjorn.lorentzi@mediasjutjugo.se

Johan Svensson, 08-554 205 36, johan.svensson@mediasjutjugo.se

Mer om Johan Svensson här.

Media Sjutjugo hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.