Johan Watz ny regionsäljare på Miltronic

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 09:23 CET

Miltronic har anställt Johan Watz som ny huvudansvarig säljare för västra Mellansverige.  Watz har därmed det övergripande ansvaret för försäljning av hela Miltronics sortiment, det vill säga specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter.

Johan Watz, 38, har arbetat som säljare i drygt 10 år och kommer närmast från kapslingstillverkaren Fibox där han under två år arbetade som Key Account Manager med ansvar för grossistförsäljningen. Dessförinnan arbetade Watz som regionsäljare på Ensto Control, en affärsenhet inom finska Ensto-koncernen, och har även arbetat som försäljningsingenjör inom lågspänningsapparater på Moeller Electric.

‒ Miltronic är ett företag med mycket bra rykte i branschen. De har ett bra upplägg med egna produktchefer för alla produktområden och dokumenterade rutiner för hela verksamheten. Det är ordning och reda helt enkelt. Hela organisationen präglas av att ständigt arbeta för, och genomföra, förändringar för att bli ännu bättre, vilket är något som lockade mig, säger Johan Watz, ny regionsäljare på Miltronic.

Vid sidan av sin yrkeskarriär ägnar Johan Watz stor tid åt familj och hus, men tiden som blir över lägger han gärna på sitt stora intresseområde ‒ HiFi.

Johan Watz placeringsort är Örebro, och han tillträdde sin tjänst den 1 januari i år.

För mer information kontakta:
Johan Watz, regionsäljare
E-post: johan.watz@miltronic.se

Johan Olofsson, vd
E-post: johan.olofsson@miltronic.se

Om Miltronic
Miltronic är den marknadsledande leverantören av varor och tjänster inom områdena specialkabel, kabeltillbehör, kapslingar och automationsprodukter. Miltronic förenar ett heltäckande sortiment med en hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Miltronic grundades 1965 och huvudkontoret ligger i Nyköping. Miltronic har en omsättning på 240 miljoner kronor och har 80 medarbetare. Miltronic ingår i Lapp Group, som är en global koncern med 40 egna säljbolag, 20 produktionsenheter och 100 representanter världen över. Lapp Group har 2 700 medarbetare och omsatte 2009 M€ 580. För mer information besök: www.miltronic.se och www.lappgroup.com