onetwocom AB

Johanna Arne ny CFO för Freetel

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2003 10:12 CEST

Som ett ytterligare led i förstärkningen av ledningen i Freetel AB har bolaget anställt Johanna Arne som ny CFO. Freetels nuvarande CFO, Peter Larsson, fortsätter sitt arbete inom koncernen i en ny, mer operativ roll, som Vice President Operations and Controlling.

Johanna Arne har tidigare arbetat inom Atlas Copco Group som ekonomichef. Hon har också tidigare arbetat med ekonomifrågor inom Veracel Celulose S.A i Brasilien samt på EF Language i USA.

"Johanna Arne tillför en bred erfarenhet inom ekonomisk styrning, controlling, redovisning och finansieringsfrågor och är en självklar förstärkning till vår organisation", säger Tommy Jensen, VD Freetel AB. "Johanna och Peter Larsson kommer tillsammans att utgöra ett starkt team som säkerställer en kontrollerad tillväxt för koncernen".

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Freetel AB
Tommy Jensen, VD
Tel. + 47 21 504100 tommy.jensen@one2com.no

Eller besök vår hemsida: www.freetel.se

Om Freetel/One2com AB
Bolaget är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Freetel och One2Com har drygt 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Proforma uppgick intäkterna 2002 till cirka 251 Mkr. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka.