Johanson Design AB

Johanson Design - Cropfield ny ljudprodukt!

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2012 13:28 CEST

Nya ljudprodukter under sommaren!

Vi ser en stor potential i segmentet ljud och miljö. Därför satsar vi både på ett eget modernt ljudlabb med testmöjligheter enligt ISO-standard och att produkterna Moon och Leaves kompletteras med Frequenzy Wall, Floor och Table och ytterligare två väggpaneler med namnen Beehive och Cropfield. Dessa kommer att vara klara under sensommaren. Vårt mål är dessutom att miljömärka våra ljudprodukter med den nordiska miljösymbolen ”Svanen” under hösten. En ny broschyr med alla våra ljudabsorbenter kommer att vara klar för leverans under augusti/september.

Svensk möbeldesign erövrar världen

En mycket målmedveten satsning på modern, tidlös design med skandinaviska rena linjer har gjort Johanson Design till ett globalt, starkt varumärke.

Genom att knyta till sig några av Sveriges och Europas duktigaste formgivare har Johanson Design skapat en bred och stilren möbelkollektion som har fått arkitekter och inrednings experter världen över att vända blickarna mot Markaryd där Johanson Design huserar sedan det startades 1953.

I princip all tillverkning sker i Markaryd i en ny och modern produktionsanläggning. Det mesta av tillverkningen bygger på skickligt hantverkskunnande och traditionell möbeltillverkning. Ingen möbel lämnar lokalerna utan att personalen med sitt gedigna och mångåriga möbelkunnande sett till att kvaliteten ligger i absolut världsklass.

Johanson Design jobbar över hela världen och har de senaste fem åren exporterat möbler till hela 52 länder.