Johanson Design AB

Johanson Design - en del av STCC.

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2012 10:39 CEST

Johanson Design tar klivet in racingvärlden. Idag är STCC en av de största racingtävlingarna i Sverige. Förarna Rickard Rydell med flera titlar inom sporten och Michel Nykjær kör årets Chevroletbilar som Johanson valt att sponsra. Teamets VIP lounge pryds med stolar och bord från Johanson Design under hela säsongen 2012. Modeller, tyger och detaljer är framtagna speciellt för att passa teamets image. Under året kommer Johanson bjuda in till olika VIP kvällar för att följa Rickard och Chevrolet i kampen om årets seger i STCC!

Följ teamet på http://www.nikaracing.se/. Johanson varumärke finns på såväl bil som teamets overaller.

Svensk möbeldesign erövrar världen

En mycket målmedveten satsning på modern, tidlös design med skandinaviska rena linjer har gjort Johanson Design till ett globalt, starkt varumärke.

Genom att knyta till sig några av Sveriges och Europas duktigaste formgivare har Johanson Design skapat en bred och stilren möbelkollektion som har fått arkitekter och inrednings experter världen över att vända blickarna mot Markaryd där Johanson Design huserar sedan det startades 1953.

I princip all tillverkning sker i Markaryd i en ny och modern produktionsanläggning. Det mesta av tillverkningen bygger på skickligt hantverkskunnande och traditionell möbeltillverkning. Ingen möbel lämnar lokalerna utan att personalen med sitt gedigna och mångåriga möbelkunnande sett till att kvaliteten ligger i absolut världsklass.

Johanson Design jobbar över hela världen och har de senaste fem åren exporterat möbler till hela 52 länder.