Johanson Design AB

Johanson Design - Färgerna är tillbaka.

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2013 08:15 CEST

Färgerna är tillbaka.
En allt starkare internationell trend är att kontorsinredningar blir lekfullt färgsatta för att inspirera och pigga upp men också för att skapa ett personligt och individuellt uttryck även i offentlig miljö.

Nästa gång du beställer möbler hjälper Johanson Design gärna dig att våga sticka ut lite mer. Samtliga ståldetaljer på Johanson Designs möbler kan fås i hela 192 färg- och ytbehandlingsvarianter, vilket innebär 192 RAL-färger samt ytbehandlingarna vitt, svart, krom och satin. Det går alltså att beställa 192 stolar i olika färger eftersom de finns som standard hos oss.

Färgerna epoxylackeras medan krom och satin är elektrolytiska ytbehandlingar. Det betyder att produktens yta beläggs med metall, till exempel krom. Färgerna Multicolour ingår i RAL-systemet som utvecklades i Tyskland redan 1925.

Dags för en lekfull färgexplosion?

Svensk möbeldesign erövrar världen

En mycket målmedveten satsning på modern, tidlös design med skandinaviska rena linjer har gjort Johanson Design till ett globalt, starkt varumärke.

Genom att knyta till sig några av Sveriges och Europas duktigaste formgivare har Johanson Design skapat en bred och stilren möbelkollektion som har fått arkitekter och inrednings experter världen över att vända blickarna mot Markaryd där Johanson Design huserar sedan det startades 1953.

I princip all tillverkning sker i Markaryd i en ny och modern produktionsanläggning. Det mesta av tillverkningen bygger på skickligt hantverkskunnande och traditionell möbeltillverkning. Ingen möbel lämnar lokalerna utan att personalen med sitt gedigna och mångåriga möbelkunnande sett till att kvaliteten ligger i absolut världsklass.

Johanson Design jobbar över hela världen och har de senaste fem åren exporterat möbler till hela 52 länder.