Malte Månson AB

John Frostell till Malte Månson Verkstäder AB!

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 13:24 CET

Expansionen i Malte Månsons tunga verkstadskedja fortsätter att gå som planerat och senaste tillskottet är John Frostell, en riktigt tung spelare inom lastbilsbranschen.

Södertäljesonen, John Frostell, är mycket erfaren och har bland annat gjort hela resan från mekaniker via verkmästare och verkstadschef, till servicemarknadschef på Volvo Truck Center Sweden AB Öst. Vidare har han varit eftermarknadschef för MAN Truck and Bus Sverige AB.

- John Frostell har ett mycket gott renommé i den tunga fordonsbranschen, varför anrika Malte Månson, grundat 1918, är mycket glada för detta värdetillskott, säger Dan Nilsson, VD i Malte Månson-koncernen.

John Frostell kommer att ansvara för den nya enheten i Södertälje, lokaliserad mellan E4/E20 på Tallvägen 8, samt vara en viktig del av bolagets fortsatta utveckling. Södertälje är Malte Månsons elfte tunga lastbilsverkstad i landet och expansionen fortsätter mot att bli Sveriges ledande verkstadskedja för tunga fordon.

PR/Marknad/Info
Lisa Johansson
lisa.johansson@maltemanson.com
www.maltemanson.com

Expansionsplaner i hela Sverige
Sedan en tid tillbaka finns en tydlig expansionsplan utstakad för Malte Månsons tunga verkstadskedja (Malte Månson Verkstäder AB). Under en spännande tid framöver kommer vi att utöka utbud på befintliga verkstäder, utöka kompetens och öppettider samt öka vår geografiska spridning med nya orter och fler verkstäder. Detta är några steg i den planering som ligger till grund för vårt mål; att bli Sveriges ledande verkstadskedja för tunga fordon.