Löparakademin

John Laselle och Löparakademin får stöd av Playing for Change

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 19:40 CEST

Idag offentliggjorde stiftelsen Playing for Change att John Laselle, verksamhetsledare för Löparakademin, har fått en av de fyra åtråvärda platserna i stiftelsens inkubator för sociala entreprenörer. Bland drygt 900 sökande valdes alltså fyra entreprenörer som med innovativa idéer och initiativkraft ”kan förändra världen”.

- Det känns naturligtvis väldigt roligt att ha fått en av platserna eftersom Playing for Changes inkubator är en kvalitetsstämpel inom socialt entreprenörskap. Löparakademin som organisation har växt oerhört mycket det senaste året och med stödet har vi möjlighet att anställa personal för att möta tillväxten och fortsätta säkra kvaliteten i vår ungdomsverksamhet och förortslopp, säger John Laselle.

Löparakademin får stöd för andra året i rad sedan 2011 då David Lillo mottog utnämningen som Playmaker i stiftelsens inkubator. Med stöd under 2012 är Löparakademins ambition att skala upp verksamheten och börja arbeta för en geografisk expansion.

- Ett av våra mål har sedan starten varit att sprida verksamheten till miljonprogramsområden i andra städer runt om i landet. Vi har kommit närmare målet för varje år och förhoppningsvis är vi framme under början av 2013, säger John Laselle.

John Laselle, verksamhetsledare

john.laselle@loparakademin.se

www.loparakademin.se

Löparakademin är en ideell organisation som arbetar med individ- och områdesutveckling i Stockholms miljonprogramsområden. Dels arbetar vi i särskilt utvecklade tioveckorsprogram där högstadieelever får verktygen för att klara grundskolestudier bättre. Långdistanslöpning används som det huvudsakliga redskapet. Dels arrangerar vi motionsloppen Kistaloppet, Skärholmsloppet och Vårstaffeten samt föreläsningsserien Think Big Lectures

Löparakademin - För ett friskare och bättre Sverige.