Big Is Promotion

John Lindberg Trio släpper julplatta “Rock This Christmas” Release 21 november

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 14:16 CEST

John Lindberg Trio – “Rock This Christmas”
Release 21 november (Enviken Records/Cosmos Music Group)

Detta fullständigt gränslösa, målmedvetna band med de stora visionerna, beskriver sin musik med ett enda ord - "ENERGI".

John Lindberg Trios två senaste skivor, ”Made For Rock n Roll” (2011), samt ”Hell Of A Ride” (2012) har breddat gruppens fan-skara rejält.
”Made For…” gick in på albumlistans 2:a plats och ”Hell Of A Ride” gick rakt in på 3:e platsen. Deras turnéer avlöser varandra och under ett vanligt år spelar de mellan 100 och 150 gigs runt landet.

JLTs sättning är grunden för rockabilly - trummor, ståbas & elgitarr.
Bandet har kämpat hårt med sin ljudbild – ”bluesig rockabilly med rock’n’roll” – som John Lindberg själv säger. Det är tajt och stort trots att de bara är tre.

Under de senaste åren har de gjort en bejublad & utsåld julshow i Rättvik, Dalarna.
Nu är det dags för deras första julplatta och de tar även julshowen ut på vägarna.
Låtmaterialet på ”Rock This Christmas” är till övervägande delen deras eget. Tre covers får plats på plattan och deras egna låtar blandas mellan hårda, tuffa rockalster och ett par mer tillbakalutade. JLT har precis samma energi på julplattan som på sina tidigare skivor. I säsongen då många anpassar sin musik till julkostymen, går JLT mot strömmen. Det är äkta rock n roll rakt igenom och det hörs från första spår.

Det här är John Lindberg Trio:
Martin Engström på bas är också en grym trummis, rytmen finns där och han gör saker på ståbasen som många andra inte kan.
Joakim Dunker på trummor är en extremt tajt och stabil trummis, ingen jazzkille utan mer hårdrocksinspirerad, vilket passar JLT perfekt.
Tillsammans med sångaren John Lindberg, som livnärt sig på att lira sin gitarr och sjunga sedan han var 14 år skapar de ett tungt sound som imponerar.

Lysnna på singeln  'Make My Wish Come True' här http://soundcloud.com/bigispromotion/johnlindbergtriiomakemywishcometrue

För ytterligare information, pressbilder och intervjuförfrågningar, kontakta:
Pauline Lindberg (fd Wood) +46 722 501966, pauline.lindberg@bigispromotion.se eller
Birgitta Haller (Fd Nielsen), +46 739 847786, birgitta.haller@bigispromotion.se