Vanguard Sverige

John Seddon gästar IHM: Rethinking Management for Lean Service

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 13:38 CET

"Den gamla principen att ge order och kontrollera fungerar inte längre. Det finns ett bättre sätt att utforma och leda arbetet - ett bättre sätt att få arbetet att fungera väl", hävdar John Seddon, VD för Vanguard Consulting, gästprofessor och gästforskare vid ett flertal universitet.

Välkommen till en inspirerande förmiddag med författaren till boken "Freedom från Command and Control; Rethinking Management for Lean Service". John förklarar hur ett toppstyrt beslutsfattande har skapat höga kostnader och service av dålig kvalitet och förpassat chefer långt ifrån sina kunder och sin egen verksamhet.

Boken bryter ny mark och Seddon visar på hur ett systemtänkande leder till förbättrad service, större vinster, lägre kostnader högre engagemang och ökad motivation. John Seddon tillämpar Toyotas produktionssystem (TPS) på serviceorganisationer och visar hur Toyota-systemets principer måste omformuleras innan de kan användas i serviceorganisationer.

Seminariet är för dig som arbetar med verksamhets- eller företagsutveckling och som är intresserad av att släppa den interna kontrollen och styrningen och istället utgå från kundvärde som ledstjärna för det interna arbetet. Det hålls på engelska.

Professor John Seddon talks about 'Rethinking Lean Service', how systems thinking requires lean to be reconsidered and how such a reexamination shows up where lean went wrong.
“Systems thinking, John says, is a better way to make work work.”

• Are the things your managers do today helping or hindering performance?
  • Do you want your managers to stop and think?

John will stimulate and challenge thinking with astonishing case studies and examples. As you follow his criticism of traditional 'command and control' thinking you will see yourself there is a better way.
"The value of systems thinking is just that - a better way to make the work work. The challenge, however, is first you."

Seminar fee: SEK 595 plus VAT. His book "Freedom from Command and Control; Rethinking Lean for Service" is included in the fee.

IHM i samarbete med Studentlitteratur. Den svenska utgåvan av boken ingår i seminarieavgiften

Stockholm

Tid:  Onsdag, 30 mars, 2011 - 08:30 - 11:30 Plats:  IHM Business School, Warfvinges väg 39, Kungsholmen.

Göteborg

Tid:  Torsdag, 31 mars, 2011 - 08:30 - 11:30 Plats:  IHM Business School, Fabriksgatan 21-25, Gårda.

Kostnad:  495 kr per person för IHM-alumner och IHM-elever samt IHM-lärare med gäster. Övriga betalar 595 kr per person. Boken ingår i seminarieavgiften. Anmälan är bindande men om du får förhinder har du möjlighet att överlåta din plats till en kollega. Seminariet faktureras i efterhand.

Vanguard hjälper tjänsteorganisationer att skapa en framgångsrik omställning från traditionellt "Command and Control" tänkande till systemtänkande. Är du beredd att utmana det sätt du tänker på, kan du med hjälp från Vanguards experter uppnå snabba och bestående förändringar. Vanguard har en unik kunskap och expertis från att vara ledande på detta område, och resultatet för kunderna är alltid förbättrad kundservice till lägre kostnad, samtidigt som medarbetarnas arbetsglädje ökar.

Vanguard Consulting

Vill du läsa mer besök oss på Vanguard Sverige

Gå med i vår linkedin grupp!

Kontakt: info@vanguard-consult.se