Universal Music Sweden

JOHNOSSI - SERIETIDNING, HÖSTTURNÉ OCH NY SINGEL

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 13:10 CEST

Johnossis singeln "What's The Point" har nu även fått radio rotation utanför Sveriges gränser - alltifrån A rotation på norska P3, till toppen av studentradiolistan i Tyskland och en färsk addering på en av Kanadas största stationer.

Nya singeln "Dead End" som släpptes nyligen gick direkt in på B-rotation på svenska P3 listan förra veckan.

Johnossi har även inlett ett kreativt samarbete med seriemakaren Kim W Andersson som gjort all artwork till "Mavericks". Kim ligger även bakom bandets scendekor som de använt under årets turné. Tillsammans med seriekollegan Fabian Göransson har nu arbetet med Johnossi Comics inletts - ett seriealbum med olika historier inspirerade av Johnossis musik. Detta ambitiösa projekt kommer inledas med en kampanj på Spotify där man kan följa den första serien "Mavericks" som är skapad av Fabian Göransson. I "Mavericks" får vi följa vår hjältinna proffssurferskan Ana Rosario och hennes ärkerival Jessica Ford då de deltar i den årliga "Mavericks Point" surftävlingen.

Fans får chans att medverka i serietidningen!

Man kommer även kunna tävla om att få sitt eget ansikte inritat i serien som släpps i fysisk form senare i höst. Tävlingen som startar den 10:e september kommer utspela sig både på Spotify och på www.johnossi.com. www.kimwandersson.com http://fabiangoranson.blogspot.com/http://www.kolikforlag.se/