Nokian Tyres

Jon Persson ny produktchef för personbilsdäck på Nokian Däck AB

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 09:21 CEST

Jon Persson ny produktchef för personbilsdäck på Nokian Däck AB

Jon Persson har utsetts till ny produktchef för personbilsdäck på Nokian Däck AB som ingår i koncernen Nokian Tyres. Jon Persson kommer senast från Biltema och tjänsten som marknadsansvarig.

Utöver tjänsten som produktchef för personbilsdäck är Jon Persson även marknadsansvarig för Nokian Tyres personbilsdäck i Sverige.

− Nokian Tyres är ett mycket innovativt däckbolag som koncentrerar sig på sommar- och vinterdäck för skiftande nordiska förhållanden, vilket skiljer Nokian Tyres från andra däcktillverkare. Både Nokian Hakkapeliitta vinterdäck och Nokian Hakka sommardäck är speciellt anpassade för de krävande förhållandena i Sverige. Nokian Tyres ökar ständigt sina marknadsandelar i Sverige, vilket jag tror kommer att fortsätta när allt fler konsumenter upptäcker fördelarna med däck för våra nordiska förhållanden, säger Jon Persson.

Mer information:

Jon Persson, produktchef, personbilsdäck, Nokian Däck AB, tel. 08-474 74 47, jon.persson@nokiantyres.com

Bild bifogas

Som enda däcktillverkaren i världen koncentrerar sig Nokian Tyres på produkter och tjänster för säker bilkörning i nordiska förhållanden. Innovativa däck för person- och lastbilar samt tunga arbetsfordon marknadsförs huvudsakligen i områden där det finns snö och skogar samt krävande körförhållanden på grund av olika årstider. Nokian Tyres utvecklar produkter med målet hållbar säkerhet och miljövänlighet under däckets hela livscykel. Nokian Tyres äger däckkedjan Vianor med 1 206 anläggningar i 27 länder. Nokian Tyres omsättning uppgick till cirka 1 521 miljoner euro år 2013 och antalet anställda är över 4 000. Nokian Tyres aktie noteras på NASDAQ OMX i Helsingfors. Mer information finns på www.nokiantyres.com