Colting Communication AB

Jonas Colting blir delägare i Organic Food Bar

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 08:00 CEST

Organic Food Bar är enda produkten på marknaden i Sverige som är 100 % ekologisk, gluten- och laktosfri. Nu satsar Organic Food Bar i Sverige med ny delägare i det svenska bolaget - idrotts- och hälsoprofilen Jonas Colting.

- Genom mina 20 år som professionell idrottare har jag varit väldigt selektiv med partners inom näring och energi. Jag började äta Organic Food Bar för några år sedan som ett bättre och renare alternativ till sockriga energikakor och har därför väldigt stort förtroende för produkten och varumärket. Det ska bli jättespännande att jobba med lanseringen av en nyttig ”food bar” som Organic Food Bar i Sverige då vi svenskar förtjänar ett bättre utbud av sådana här produkter, säger Jonas Colting.

Organic Food Bar marknadsförs och säljs idag av Organic Food Bar Sweden AB med VD Martti Rautiala som framgångsrikt drivit varumärket framåt i Sverige de senaste tre åren. Tillsammans med Jonas Colting kommer de nu tillsammans driva företaget vidare med fokus på återförsäljare och marknadsföring.

- Jag har alltid fått fantastisk respons på produkterna från återförsäljare och användare men saknat det lilla extra för att få stor spridning. Med Jonas hjälp kommer vi kunna lansera varumärket på ett trovärdigt och brett plan. Jag ser fram emot nylanseringen av våra ”food bars” i  Sverige, säger Martti Rautilla, VD för Organic Food Bar Sweden AB.

Om Organic Food Bar

Organic Food Bar startade 2001 i USA och har snabbt expanderat ut i världen som det ledande alternativet inom ”food bar”. Organic Food Bar finns i 11 olika smaker och återfinns idag hos 150 återförsäljare runt om i Sverige. Barerna är 100 % ekologiska samt gluten- och laktosfria.

Om Colting Communication AB

Colting Communication AB är ett företag som tror på värdet av den goda kampen, det rätta valet och den stora utmaningen. Verksamheten består av hälso- och livsstilsföreläsningar, camps, clinics, personlig rådgivning och skrivande i olika former. Colting Communication arrangerar också eventen Borås SwimRun, Borås City Triathlon och Sverigesimmet.

Kontaktuppgifter:
Jonas Colting