Destination Kalmar

Jonas Lindbäck ny medarbetare på Destination Kalmar

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2013 16:16 CEST

Destination Kalmar har en ny medarbetare. I början av april tillträdde Jonas Lindbäck tjänsten ”Näringsliv och relationer”.

Jonas kommer framför allt att arbeta med att utveckla Destination Kalmars nätverk av partnerföretag. Idag ingår ett sjuttiotal företag och organisationer i nätverket och deras bidrag är en förutsättning för att stadens stora evenemangsutbud ska vara möjligt.

Jonas, som ursprungligen kommer från Luleå, bor sedan många år tillbaka i Kalmar tillsammans med sin familj. Närmast kommer han från TV4-Gruppen, där han har arbetat med TV-reklam. Han har också arbetat inom IT-branschen i 17 år.

Mer information:
Jonas Lindbäck
Tel: 072-577 11 98, E-post: jonas.lindback@kalmar.com

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.