MPC AB

Jonas Olsson debuterar i MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 11:07 CEST

Vi kunde tidigare meddela att Christian Olsson och Fotbollslandslagets Andreas Granqvist gör premiär vid företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Det är nu klart att även Andreas landslagskollega Jonas Olsson debuterar på torsdag vid MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC.

Premiären på MPC Stjärngolf touren som sker torsdagen den 13 juni får ett start startfält med profiler som deltar vid varje företagsteam. Vi har tidigare kunnat meddela att det är klart med profiler som Christian Olsson, Andreas Granqvist, Robert Prytz, Niklas Skoog, Hasse Borg, Robert Burakowski, Markus Mattiasson, Andreas Yngvesson, Kricken Härdin, Johan Andersson, Karl Martindahl m.fl. Det är nu klart att Andreas Granqvist får sällskap i startfältet med landslagskollegan Jonas Olsson.

- Roligt att vi nu även fått klart med Jonas Olsson att delta vid MPC Stjärngolf eftersom det är extra att få in högaktuella profiler att delta och det kan man minst sagt säga att Olsson och Granqvist är med VM kvalet endast två dagar innan vår premiär. Att de dessutom är ett mittbacksteam gör att vi får en tävling i tävlingen med vem av dem som ska nå längst vid vår golftävling, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Landstäckande tour som avgörs med internationell final

MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf som i år fyller tio år och har från att endast arrangeras i Stockholm till att nu vara en landstäckande tour. Det är en spelort per storregion i form av södra med Malmö, västra med Göteborg, norra med Örnsköldsvik och östra med Stockholm. I varje ort går vinnaren vidare till internationellt final som i år återigen avgörs i Miami med spel på TPC banan Eagle Trace.

- Vi har haft som mål att bli en landstour vilket vi nu lyckats nå och därmed kan rikstäckande företag delta med att lokalt ta med kunder att delta i deras team. Vi får också en bra kombination med lokalt starka företag och rikstäckande företag som är med på helat touren. Profilen i varje team ger pricken över i och vi får den stjärnglans evenemangsnamnet förtjänar, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

MPC Stjärngolf tour har premiär på Barsebäck GCC torsdagen den 13 juni med start kl. 12.30. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf .se