Vänsterpartiet Storstockholm

Jonas Sjöstedt talar på Sveriges största första maj-firande

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 15:29 CET

Vänsterpartiets partiordförande, Jonas Sjöstedt, talar inför Sveriges största första maj-publik när han på tisdagseftermiddagen kliver upp på scenen i Kungsträdgården i Stockholm.

- Vi känner oss säkra med att vi har en ännu större publik än vanligt på plats i år när vi har Jonas som dragplåster, säger Torun Boucher, sammankallande i Vänsterpartiets första maj-kommitté i Stockholm.

Jonas Sjöstedt drar just nu land och rike runt och lockar storpublik varhelst han håller ett öppet möte. Succén med de välfyllda debatterna mellan Vänsterpartiets ordförandekandidater håller med andra ord i sig.

Jonas kommer att göra flera framträdanden runt om i Stockholms län även före 1 maj. Den 19 kommer han till exempel till Fridhemskolan i Hagalund, Solna.

Vänsterpartiet samlas som vanligt på Medborgarplatsen kl 12.00 på 1 maj och avgår kl 13.00 genom Stockholm till Kungsträdgården.

- Första maj-firandet känns viktigare än någonsin när vi ser hur regeringen år efter år misslyckas med att bekämpa arbetslösheten. På arbetarnas stora högtidsdag är det därför självklart att kräva rejäla krafttag för fler jobb och bättre välfärd. Får vi bara bra väder så tror jag att vi kan bli bra många fler i år än vad vi någonsin kan hoppas på, avslutar Torun.

Övriga talare och underhållning presenteras närmare under tiden fram till 1 maj.

Kontakt:
José Gutiérrez, pressekreterare åt Jonas Sjöstedt: 072-207 35 53
Torun Boucher, sammankallande i Vänsterpartiet Storstockholms 1 maj-grupp: 070-737 41 60

Mer information om Vänsterpartiet Storstockholm hittar du på storstockholm.vansterpartiet.se