Paroc

Jonas Svefors ny Key Account manager på Paroc Byggisolering

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 10:05 CEST

Jonas Svefors, som är utbildad internationell civilekonom med inriktning på marknadsföring och språk, kommer närmast från Forbo Parquet i Tibro där han arbetat som inköps- och säljchef.

Jonas Svefors, 36, blir ny Key Account Manager på Paroc Byggissolering i Skövde. Han ersätter Leif Nilsson som valt att gå i pension efter över 30 år i branschen.

- Paroc är ett spännande och framgångsrikt företag med en bra position i branschen. Man ligger i framkant inom angelägna områden, säger Jonas Svefors, som kommer att ägna sin första tid på Paroc åt att träffa befintliga kunder.

Under sin karriär har Jonas Svefors arbetat med både inköp och försäljning i olika befattningar. På fritiden ägnar han sig helst åt familjen och åt sin tvååriga dotter. Blir det tid över blir det gärna idrott i form av löpning och golf.
- Idrottandet får nog stryka på foten ett tag framöver. Den närmaste tiden blir det en hel del att lära om Paroc och branschen i övrigt. Dessutom lär det bli en hel del resande för att träffa de företag som jag ska samarbeta med framöver, säger Jonas Svefors.
Leif Nilsson, som under sin tid blivit en välkänd branschprofil, lämnar sin tjänst efter sammanlagt 30 år som anställd hos Paroc och före 1999 Rockwool.
- Mycket har förstås förändrats i byggbranschen under dessa år. Sammantaget ser jag tillbaka på en mycket stimulerande tid och en mycket bra anställning hos Paroc, säger Leif Nilsson.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Svefors, Key Account Manager, tfn 0500-469379
Leif Nilsson, f.d Key Account Manager tfn 076-842 99 90

Paroc Group är en av de ledande tillverkarna av mineralullsisolering i Europa. Till PAROC® produkter hör byggisolering, teknisk isolering, fartygsisolering, byggelement och akustikprodukter. Företaget bedriver tillverkning i Finland, Sverige, Litauen och Polen och har sälj- och representationsbolag i 13 europeiska länder. Paroc Group ägs av Arcapita Bank B.S.C.(c) och deras medfinansiärer samt att personalen i Paroc-koncernen äger en mindre andel. Paroc Groups omsättning år 2007 var EUR 461,7 miljoner och det genomsnittliga antalet anställda 2282.