J M F Music

Jonathan Fröberg släpper idag debutalbumet "Dårar & Hjältar"

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2019 09:43 CET

Lyssna här: https://lnkfi.re/jonathan-froberg-darar-hjaltar

Idag släpper artisten och låtskrivaren Jonathan Fröberg debutalbumet Dårar & Hjältar, på sitt egna skivbolag JMF Music. Oxelösundssonen har under året släppt flertalet singlar, som lovordats av musikbloggar och spelats flitigt i radio på P4. Albumet är inspelat i Kents gamla studio Park Studios tillsammans med Stefan Boman, producerat av Axel Jonsson-StridbeckJonatan Lundin och Jocke Wik, samt mixat av Niklas Berglöf

Dårar & Hjältar rör sig mellan tristessen och ensamheten i en småstad och den ständiga längtan bort till något större.

Jonathan berättar:
Det här är den skivan som jag velat göra i fem års tid. År 2014 startade jag mitt egna skivbolag JMF Music, helt ovetandes om hur branschen egentligen fungerade. Jag ville verkligen satsa på musiken och när jag var redo skulle jag släppa mitt första album. Nu är jag där. Tack vare fantastiska människor som har velat jobba med mig under det gångna året, så blev den här skivan precis så som jag ville att den skulle bli.

Albumet släpps idag både digitalt och på vinyl.

Låtlista:
1. Köpenhamn