Wreimer & Norin Media AB

Joomla tar stort steg mot framtidens webb

Pressmeddelande   •  Okt 31, 2012 14:49 CET

Nya versionen presenteras på första världskonferensen

Den 16-18 november är det dags för CMS-verktyget Joomlas första världskonferens i San Jose, USA. Mycket kommer att handla om den nya versionen av Joomla som fått namnet  3.0. Med 3.0 ligger Joomla i framkant bland CMS-verktygen med flera funktioner för framtidens webbutveckling. Svenska Joomlaproffs är inbjudna för att filma eventet i San Jose.

Joomla presenterade tidigare i höst en första version av Joomla 3.0. Den nya versionen har Bootstraps ramverk inbyggt vilket gör att Joomla och dess många komponenter får ett standardiserat utseende som är enkelt att ta till sig för både utvecklare och användare. Det gör också att Joomla 3.0 blir det första CMS- verktyget som bygger in responsiv webbdesign i både frontend och backend.
Redan nu ligger en demoversion uppe på joomla.org och flertalet av Joomlas viktigaste komponenter bygger redan på de nya funktionerna.

Första världskonferensen
I mitten av november är det även dags för Joomlas första världskonferens där mycket tid kommer läggas på att presentera och diskutera den nya plattformen mer utförligt. Svenska Joomlaproffs, som tidigare gjort presentationsfilmer för Joomla CMS och Joomla 3.0, är inbjudna att filma konferensen.

Vi på Joomlaproffs är därför tillgängliga om det finns intresse att skriva om Joomla 3.0 eller om konferensen. Vi ställer gärna upp på intervjuer eller förmedlar kontakt till nyckelpersoner i Joomlas community. Vi kan även ordna bra bilder från konferensen. Kontakta oss på info@joomlaproffs.se eller ring oss på 0739 58 09 82.

Bra länkar för mer information:

Wreimer & Norin Media AB driver Joomlaproffs.se som är en webbyrå med förkärlek till open source-projekt. Joomlaproffs hjälper till med marknadsföringen för joomla.org genom videopresentationer och har bland annat skapat ”What is Joomla!”-videon som ligger på joomla.org startsida. Joomlaproffs ligger även bakom sidorna meegosweden.com och tizen.se