Webbentus AB

Joomla utses till årets CMS!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2011 17:41 CET

CMS verktyg blir allt bättre och de som utveckas mest är de med öppen källkod. Där finns CMS som Wordpress, världens mest använda CMS. Drupal med avanceradade funktioner och Joomla som i år vann utmärkelsen Open Source CMS på Open Source Awards.

Joomal har flest tilläggsmoduler och ger en mycket stor flexibilitet men är ändå enkel att använda. Med nya versionen 1.7 har verktyget tagit ytterligare ett steg frammåt vilket gör det till ett utmärkt val för de som vill ha en framtidssäker webblösning att växa i. Några som redan valt det är: FN, ebay, IKEA och McDonalts.

När ni väljer att satsa på en ny webblösning är CMS viktigt men webbyrån ännu viktigare. Här är våra råd vid valet:

1. Välj en byrå med refrerenser ni gillar.

2. Välj en byrå som ni förstår och som har tydliga avtal utan dolda kostnader.

3. Välj en byrå som utvecklar i Open Source så det finns många som kan vidareutveckla lösningen och ni slipper höga licenskostnader.

4. Välj en byrå som kan marknadsföring, sökmotoroptimering och sociala medier så ni når ut mer er lösning.

5. Välj en byrå som erbjuder drift och support så ni blir trygga med en leverantör och kontaktperson.

Se alla vinnarna i 2011 Open Source Awards här >>

Läs mer om Webbentus här >>