Apollo

Jordanien och Karpathos bäst enligt Apollos kunder

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 15:40 CEST

Apollo först med att göra sina kunders betyg och omdömen tillgängliga för alla direkt på sajten.  Sommaren 2102 var Karpathos den destination som Apollos kunder gav bäst betyg. Vintern 2012/13 var kunderna mest nöjda med Jordanien.

Att söka efter omdömen, betyg och recensioner är en allt viktigare del av förberedelserna inför en resa. Många lägger stor vikt vid att undersöka vad andra tyckt om ett resmål, hotell eller en restaurang innan man själv beslutar sig för att prova. Apollo är först med att göra sina kunders kommentarer tillgängliga för alla på apollo.se.

Apollo har sedan 2010 haft Tripadvisors omdömen om hotellen synliga på sin sajt. I höstas kompletterades den informationen med de betyg som Apollos egna kunder ger. Sedan en vecka tillbaka ligger även alla kunders kommentarer som det hotell de bott på synliga på sajten. Apollo arbetar med Reevoo, ett oberoende företag, för att säkerställa att våra gästkommentarer och svar kommer från riktiga gäster som besökt våra hotell.

-  Vi vet att det är viktigt information inför att man bokar en resa att ta reda på vad andra tyckt om det hotell man själv tänker boka.  För att hjälpa våra kunder att hitta den resa som passar bäst så gör vi nu alla kundkommentarer tillgängliga. För en barnfamilj t ex innebär det att man kan hitta vad andra barnfamiljer tyckt om ett specifikt hotell, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

När man sammanställer alla omdömen som Apollos kunder ger sin resa så ser topplistan för vart i världen Apollos mest nöjda kunder rest ut så här:

Apollos mest nöjda kunder vintern 2012/13

1.  Jordanien

2.  Madeira

3.  Vietnam

4.  Dominikanska republiken/Punta Cana

5.  Marsa Alam

Apollos mest nöjda kunder sommaren 2012

1.  Karpathos

2.  Kreta

3.  Kroatien

4.  Santorini

5.  Montenegro

Om Reevoo

• Oberoende Vi samlar in omdömen, rekommendationer och gästkommentarer för mer än 100 företag och arbetar helt oberoende. Vi kan inte påverkas av dessa företag.
  • Opartiska Vi tar inte bort dåliga omdömen, vi redigerar inte omdömen. Vi publicerar inte omdömen med spam eller svordomar utan låter gästen ändra sitt omdöme och skicka igen.
  • Transparenta Vi samlar endast in omdömen från verifierade gäster – människor som har erfarenhet av det de tycker till om. Vi betalar aldrig för omdömen.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet i Sverige. Apollo är ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Apollo tillhör Kuoni Nordic och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair. Falk Lauritsen, Golf Plaisir, Lime Travel och Krone Golf  samt aktivitesanläggningen Playitas på Fuerteventura tillhör också den nordiska delen av koncernen.  Kuoni Nordic har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.