TicTac Interactive

Jordbruksverket satsar på e-learning

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 15:48 CET

Jordbruksverket behörighetsutbildar jordbrukare och andra som ska hantera bekämpningsmedel med e-learning. Utbildningen lanseras i hela landet.

Jordbruksverket hade aldrig arbetat med e-learning när de identifierade ett behov av att erbjuda delar av sin behörighetsutbildningför växtskyddsmedel i annan form än klassrumsundervisning. Deras undersökningar visade att digitalt lärande var den bästa lösningen och en upphandlingsprocess inleddes.

E-learningföretaget TicTac Interactive vann upphandlingen och producerade en utbildning med hög grad av interaktivitet, som lanseras nationellt med hjälp av TicTac Interactive’s Learning Management System (LMS) PROFlow.

”Jordbruksverket ställde höga krav på form och pedagogik, och visade stort engagemang genom hela produktionsprocessen. Vi är stolta över resultatet och ser fram emot fler projekt ihop!” säger projektledare Elisabeth Kennebjörk på Tictac Interactive.

TicTac Interactive är nordens ledande aktör inom e-learning och digitalt lärande. Företaget erbjuder E-learning Made Easy för de som vill skapa sin egen e-learning, och TicTac Solutions till de som söker en partner. Bland TicTac Interactive’s kunder återfinns Region Skåne, Trelleborg, Coop och Röda Korset.