Händiga Män

Josef förvandlas till Rut på Internationella kvinnodagen

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 10:27 CET

Att han vet vad han pratar om förstår man när han berättar om ett antal ombyggnationer han varit med om efter att ha drabbats av flera större vattenskador i sina fastigheter. Den typen av erfarenheter gör att det känns viktigt att vara med och se till att det som byggs om och görs nytt blir rätt.

En naturlig fortsättning

Visst, företagsnamnet kanske får en och annan att höja på ögonbrynet, men för Josef Kanat kändes allt helt rätt från första början.

-Jag såg att Händiga Män sökte franchisetagare i mina trakter, och jag kände genast igen mig i deras vision ”Vi vill avlasta människors vardag” Det är precis vad jag skulle behöva  hemma hos oss, avlastning i vardagen ! nån som sätter upp dom sista listerna, eller ser till att det är städat när man kommer hem! Det är det här som är drivkraften och inspirationen till det nya företaget, fortsätter Josef Kanat. Vi måste själva anlita den här typen av företag i vår familj för att få livet att snurra runt.

Många saknar en hjälpande hand

Josef Kanat berättar också att han ser behovet av hjälp hos många andra. På gatan där han själv bor finns både änkemän och änkor som ofta kommer till honom och frågar om tips och råd på bra arbetskraft som man kan hyra för mindre insatser. Om Josef fick som han ville skulle diskussionen kring Rut och Rotavdrag snarare handla om hur man kan utöka detta.

Ett bra koncept

Anledningen till att Josef Kanat valde franchising istället för att bara starta ett eget allserviceföretag är många, men en avgörande faktor var att han nu med Händiga män får ett namn i ryggen. Ett företag med stor erfarenhet av branschen och ett starkt tjänste utbud, framförallt att man kan abonnera på en händig man. Namnet gillar han för det är annorlunda, det gör det lättare att känna igen. Företagets slogan: Vi gör jobbet – som din man lovat göra, känns också klockren för Josef Kanat. Händiga Män  utvecklades under 2010 och har sedan dess utvecklats till ett starkt och mycket omskrivet varumärke. På jobbmässan Conventum i Örebro kommer företaget finnas för att knyta nya kontakter.

Besök vår monter på Jobbmässan på Conventum i Örebro 2012-03-08

Tobias Stenborg